Nauka

ASTRONIOMI: Sve anomalije Sunčevog sistema objašnjavaju prolazak druge zvezde kroz njega!

12.08.2018 Neobična svojstva Urana i Neptuna, kao i čudan položaj patuljastih planeta, posledica su `sudara` Sunčevog sistema sa nekom drugom zvezdom, a taj sudar se dogodio odmah po formiranju planetnog sistema naše zvezde – objavio je Astrophysical Journal.

adminadminComments 0

Suzan Pfalcer iz Instituta za radioastronomiju u Bonu sam taj kosmički događaj predstavlja ovako:

„Postoji više hipoteza koje objašnjavaju čime su uslovljene postojeće anomalije u Sunčevom sistemu. Ni jedna, međutim, nije u potrebnoj meri ubedljiva.

To nije slučaj sa proletanjem druge zvezde kroz naš planetni sistem.A prolazak zvezde sve postavlja na mesto i činim logičnim“.

Astronom Ralf Diter Šolc je pre četiri godine crvenog patuljka WISE J0720 koji se sada nalazi u sazvežđu Jednoroga i nalazi se na samo 20 svetlosnih godina od Zemlje. To je jedna od nama najbližih zvezda, a on je smatrao da je „sasvim obična“.

Međutim, američki astronomi su utvrdili da je Šolcova zvezda ne sako davno – pre približno 70.000 godina – proletela kroz Sunčev sistem.

A da se Suncu približila na samo dve svetlosne godine i da je tim približavanjem izmenila orbite mnogih kometa i malih nebeskih tela u udaljenijem delu Oortovog oblaka.

Pfalcner i njene kolege smatraju da je do tog zbližavanja došlo u vreme kada Sunce još nije bilo napustilo „zvezdane jasle“ u kojima se rodilo zajedno sa desetinama drugih zvezda.

Samo zbližavanje (`sudar`) objašava sve anomalije `kolevke čovečanstva`. Pored ostalih: zbog čega je Neptun teži od Urana uprkos tome što je udaljeniji od Sunca i zbog čega ima neobičnu orbitu.

Fakti