Nauka

Nešto čudno se dešava u svmiru: Naučnici na pragu otkrića?

06.11.2017 Čudan prsten hladne prašine primećen je oko zvezde Proxima Centauri, najbliže zvezde našem Suncu samo četiri svetlosne godine udaljene od njega.

adminadminComments 0

Nešto čudno se dešava u svmiru: Naučnici na pragu otkrića?

Misteriozni „prsten“ mogao bi da znači da oko Proxime orbitiraju neotkrivene planete, a do sada je u blizini otkrivena samo planeta Proxima B.

Iz ALMA opservatorije u Čileu primećen je sjaj koji dolazi od hladne prašine u oblasti zvezde Proxima Centauri. Prašina se nalazi u pojasu dalekom nekoliko hiljada miliona kilometara od zvezde Proxima Centauri , a procenjuje se da je temperatura u pojasu oko -230 stepeni Celzijusa.

“Prašina oko Proxime je važna zato što je zahvaljujući otkriću Proxima B u neposrednoj blizini, ovo prvi pokazatelj prisustva planetarnog sistema, a ne samo jedne planete za koju trenutno znamo da je u blizini našeg Sunca. Dalje studije obezbediće informacije koje će nam pomoći da odredimo lokaciju potencijalnih planeta“, kaže autor istraživanja Giljermo Anglada iz Instituta za astrofiziku u Andaluziji.

KOMENTARI ČITALACA